Geschreven door Jasmijn Pols op vrijdag 25 oktober 2019
Op 8 oktober vond onze relatiedag plaats in het inspirerende GeoFort in Herwijnen. Deze dag stond in het teken van grenzeloze gastvrijheid. Een breed thema waarbij techniek en persoonlijk contact naadloos in elkaar overlopen en elkaar versterken. De opkomst was goed en vanuit alle windstreken waren de recreatieondernemers goed vertegenwoordigd.
Wim Latour opende deze dag met een brutale selfie en nam de bezoekers mee in het thema. Waarom is het thema zo actueel en hoe gaan we daar een goede invulling aan geven, nu en in de toekomst? Hoe kan Holiday Media daar productief aan bijdragen. Doordat Wim zelf al bijna 20 jaar meedraait bij Holiday Media heeft hij alle ontwikkelingen op de voet gevolgd en kijkt met veel enthousiasme naar de toekomst en alle nieuwe trends en ontwikkelingen.
Nienke Strikwerda begeleidde deze dag als dagvoorzitter en wist de bezoekers keer op keer te betrekken bij het thema Gastvrijheid. Door haar achtergrond in de gastvrijheidsindustrie wist zij genadeloos het onderwerp te duiden en tastbaar te maken voor het publiek. Zij is er van overtuigd dat het managen van de verwachting onderdeel is van de dienstverlening maar het overtreffen van deze verwachting pas echt gastvrijheid is.
Twan Vennix en Joris Mooten namen ons met hun presentatie mee in de online trends van nu en durfden ook vooruit te kijken naar de mogelijkheden die gaan komen. Twan legde uit hoe een chatbot een verlengstuk kan zijn van je dienstverlening en dat deze heel divers is in te zetten. Joris gaf in zijn demo een kijkje hoe ‘voice’ steeds belangrijker wordt en heel anders wordt ingestoken dan vragen via een chatbot. Het zelflerend vermogen en het ontlasten van de receptie met steeds terugkerende vragen is daarbij een uitkomst.
Nadat de diverse groepjes hadden uitgevogeld bij welke vogelsoort ze zich konden aansluiten, werd er druk gediscussieerd over het thema gastvrijheid. Want wat het voor jou betekent is misschien iets heel anders dan voor de gast. Hoe kun je een gast bijvoorbeeld in de toekomst het welkome gevoel geven als er geen receptie meer is? Hoe kom je erachter of iemand juist naar een persoonlijke check-in verlangt of iemand meer neigt naar een efficiënte aanpak? Er kwamen vooruitstrevende ideeën voorbij zoals een landelijk gastendossier waarbij je voorkeuren staan opgeslagen. Maar ook hele gemakkelijke oplossingen zoals vooraf de keuze bieden in de manier waarop je graag wilt worden benaderd.
In deze presentatie namen Marijn Eijsink en Jasmijn Pols je mee in de stappen van de customer journey en een optimale online gastvrijheid. In 5 stappen werden diverse concrete tips besproken. Wat ervaart een bezoeker en hoe kun je online gastvrijheid zelf implementeren op je website door simpele aanpassingen te doen. En wat kun je extra doen om de bezoeker te verrassen en de verwachting te overstijgen?
Het enthousiasme spatte van het verhaal van fortvrouw Willemijn Simon van Leeuwen af. Ze vertelde over de obstakels die ze heeft moeten overwinnen om van een oud vervallen fort een interactief kindermuseum te maken. Hoe gaan zij om met gastvrijheid? Hoe vinden zij de balans tussen het zakelijk en educatief gebruik van het fort? Aansluitend was er ruimte om met eigen ogen de interactieve spellen te bewonderen en te ervaren.
Jaap Funnekotter is actief geweest in meer dan 40 landen. Hij heeft in de top van de hotellerie gewerkt. Hij deelde zijn kennis vanuit de hotellerie door dit om te zetten naar bruikbare informatie voor de recreatiebranche. Zo kun je nog een matig product hebben maar met een uitstekende service kan de beleving voor een klant als fantastisch worden ervaren. Hij gaf daarbij voorbeelden vanuit zijn ervaring over de invulling van gastvrijheid door diverse branches. Zo wordt de ervaring met een arts gebaseerd op het gevoel van een patiënt bij een gesprek en niet de inhoudelijke fases van de operatie zelf.
Het is erg goed om buiten je dagelijkse werkplek om, met collega’s uit de branche, te praten over wat je in de toekomst nog kunt verbeteren op het gebied van digitale gastvrijheid. Wij gingen naar huis vol inspiratie & energie!
Wat leuk om te gast te zijn op het Live Event van Holiday Media, waar de medewerkers van Holiday Media zelf op een leuke, interactieve en soms grappige wijze ons meenamen in nieuwe trends en ontwikkelingen. lees meerGaaf om te ervaren dat onze leverancier meegaat in deze belangrijke nieuwe trends. Daarnaast was de locatie gaaf en de fortvrouw inspirerend!
Zeer interessante dag over gastvrijheid waarin techneuten lieten blijken te snappen dat het nog steeds om mensen gaat en dat de techniek dus geen doel op zich is.
Holiday media's live event is een inspirerende en gezellige dag; waarbij naast alle informatie die gegeven wordt, het ook goed is om het gehele team van HM te ontmoeten. En dat op een bijzondere locatie! Complimenten voor de organisatie!
Jasmijn is Online Content Marketeer bij Holiday Media.
Het vertellen van het juiste online verhaal om uw doelgroep te bereiken. Niet schrijven wat mensen moeten lezen maar wat ze willen lezen. Dat is de basis.
Elk zelfstandig recreatiebedrijf is uniek en heeft een eigen huisstijl, doelgroep en identiteit. Opvallen met een eigen uitstraling maakt onderscheid en geeft uiteindelijk ook herkenbaarheid. Niet onbelangrijk voor je belangrijkste marketingstool online: je website!
Google stopt volgende jaar met Universal Analytics. Google Analytics 4 (GA4) is de opvolger en heeft veel nieuwe mogelijkheden. Hoog tijd dus om hier wat meer over te vertellen.
Een belangrijk onderdeel van het traject van de bezoekers van je website is hun zoektocht. Waar vinden ze de informatie die ze zoeken? En hoe breng je dit goed in beeld zodat je hiervan kunt leren? Je moet als het ware in de huid kruipen van je potentiële klant en meebewegen in de manier waarop we door de tijd heen op zoek gaan naar informatie.
Een lang, onoverzichtelijk en niet bruikbaar formulier kan zorgen voor een hoop afhakers tijdens het boekingsproces. Zonde eigenlijk, want het inzetten van formulieren kan op een hele slimme manier worden toegepast. Als startpunt van interactie met je gast.